Biežāk uzdotie jautājumi

Sistēma “Mans pasts” ir pašapkalpošanās vietne, kurā ikviena privātpersona un uzņēmums var ērti lietot VAS “Latvijas Pasts” pakalpojumus:

  • veikt pasta sūtījumu noformēšanu nosūtīšanai;
  • izdrukāt elektroniski noformētus nepieciešamos pavaddokumentus;
  • saglabāt ievadīto informāciju sistēmā nākamo sūtījumu noformēšanai nosūtīšanai.

Noskatīties video https://www.youtube.com/watch?v=8mV8KWZ4dVk

  • Zemāks pārsūtīšanas tarifs “Mans pasts” sistēmā noformētiem izsekojamiem, ierakstītiem un apdrošinātiem sūtījumiem.
  • Sistēma pati ģenerē sūtījumu pavaddokumentus tajā skaitā, kas nepieciešams izdrukāšanai. Manuāla veidlapu aizpildīšana nav nepieciešama.
  • Ja esat reģistrējies sistēmā, noformējot sūtījumus, tiks saglabāta sūtījumu un adresātu vēsture, ko varēsiet izmantot atkārtotai sūtījumu noformēšanai.

Sistēmas lietošanai ir nepieciešams dators ar interneta pieslēgumu un “Adobe Reader” programmatūru (https://get.adobe.com/reader/) un printeris. Veidlapu izdrukai nepieciešams A4 formāta balts papīrs, savukārt adrešu un svītrkodu izdrukai ieteicams uzlīmju papīrs.

Nē, sūtījumu var noformēt arī bez autorizēšanās. Sistēma sagatavos nepieciešamo dokumentāciju, ko varēsiet izdrukāt. Jāņem vērā, ka neautorizētam lietotājam sistēmā netiks saglabāti sūtījumu dati – nākamā reizē tie atkal būs jāaizpilda atkārtoti.

  • Izvēlieties funkciju “Reģistrēties”.
  • Aizpildiet kontaktinformāciju par sevi. Tā tiks saglabāta sistēmā un, ikreiz noformējot sūtījumus, vairs nebūs jāievada sava kontaktinformācija.
  • Saņemiet apstiprinājuma saiti savā e-pastā, aktivizējiet to un kļūstiet par “Mans pasts” lietotāju.

Pārliecinieties, vai pareizi ievadīts:

  • tālruņa vai līguma numurs;
  • parole – lielo vai mazo burtu rakstība, vai paroles priekšā nejauši nav atstarpe u.tml.

Ja dati ir korekti, tomēr neizdodas pieslēgties, zvaniet mums: 27008001; 67008001, vai rakstiet: info@pasts.lv  

  1. Izvēlieties, ko vēlaties sūtīt – “Sūtījuma tips”.
  2. Kādā veidā sūtīt – “Sūtījuma veids”.
  3. Ejiet uz nākamo soli un aizpildiet datus par sevi, ja neesat tos jau ievadījis reģistrējoties.
  4. Aizpildiet informāciju par saņēmējiem.
    Ja esat reģistrējies lietotājs, informācija par saņēmējiem tiks saglabāta jūsu sūtījumu vēsturē, kā arī kontakts tiks pievienots adrešu grāmatiņai. To vairs nevajadzēs ievadīt no jauna, ja vēlēsieties sūtīt atkārtoti.
  5. Jūs varat izvēlēties papildpakalpojumus, kas tiek piedāvāti konkrētam sūtījumu veidam, piemēram, plīstošs sūtījums.
  6. Nākamais solis ir noslēdzošais – pavaddokumentu izdrukāšana un pievienošana sūtījumam.
  • Izvēlieties uzlīmju papīra izmēru, kuru izmantosiet, un izdrukājiet sūtītāja un saņēmēja adreses.
  • Ja sūtījumam ir paredzētas veidlapas, jums parādīsies logs “Izdrukāt veidlapas”. Izvēlieties drukas formātu un drukājiet uz balta papīra. Tiks izdrukāts nepieciešamais veidlapu skaits.
  • Uz sūtījuma uzlīmējiet adreses, pievienojiet veidlapas un nododiet to jebkurā pasta nodaļā vai pasta darbiniekam, ja izmantojat pakalpojumu “Pastnieks birojā”.

Informācija par sūtījuma saturu jānorāda visiem pārrobežu sūtījumiem, kas satur preces. Informācija par precēm sūtījumā sistēmā jānorāda angļu vai saņēmējvalsts valodā.

Savukārt muitas informāciju vēlams norādīt sūtījumiem, kuri adresēti uz valstīm ārpus Eiropas Savienības, lai atvieglotu atmuitošanas procesus saņēmējvalstī.

Sūtījumiem uzlīmējiet adreses un pievienojiet veidlapas, ja tādas nepieciešamas, un nododiet tās jebkurā pasta nodaļā, kur arī veiksiet apmaksu par sūtījumiem.

Ja esat noslēdzis līgumu ar Latvijas Pastu par pasta pakalpojumiem, izvēlieties nodošanas vietu – pasta nodaļā vai pie jums (pakalpojums “Pastnieks birojā”).

  • Ja jums nav noslēgts līgums, apmaksu veiksiet sūtījumu nodošanas brīdī pasta nodaļā.
  • Ja jums ir noslēgts līgums, apmaksu veiksiet pēc rēķina saņemšanas.

Sūtījumu izmaksas atkarīgas no sūtījuma veida, piegādes vietas, svara, kā arī papildpakalpojumiem. Sīkāk varat uzzināt ar Latvijas Pasta tarifu kalkulatora palīdzību šeit.

Visi sūtījumi tiek saglabāti sistēmas arhīvā, un tos varat apskatīt, uzklikšķinot uz “Mani sūtījumi”.

Izsekojamiem, ierakstītiem, apdrošinātiem un vienkāršiem sūtījumiem ar precēm tiek piešķirts svītrkods un numurs.

Ievadot sūtījuma numuru meklēšanas laukā, varēsiet apskatīt sūtījuma statusu (kur sūtījums konkrētajā brīdī atrodas).

  • Adrešu grāmata pieejama jebkuram “Mans pasts” reģistrētam lietotājam. Noformējot sūtījumu, saņēmēja dati automātiski nonāk adrešu grāmatā, un tie vairs nav jāraksta no jauna.
  • Ja jums ir Excel fails ar saņēmēju adresēm, jūs varat šo sarakstu importēt “Mans pasts” sistēmā.

“Manas adreses” sadaļā izvēlieties “Importēt adreses”. Tur atradīsiet augšupielādes lauku un paraugu ar norādēm, kāda informācija jāiekļauj failā.

  • Ja jums ir regulāri sūtījumi noteiktiem saņēmējiem, varat tos sadalīt grupās un turpmāk atlasi veikt pēc grupu nosaukumiem.
  • Ja jums ir Excel fails ar sagatavotiem sūtījumu sarakstiem, kurā iekļauta informācija par saņēmējiem, sūtījumiem un saturu (pārrobežu sūtījumiem), jūs varat šo sarakstu importēt “Mans pasts” sistēmā.

Svarīgi ievērot, ka katram sūtījumu veidam – vēstuļu korespondence ar dokumentiem/ vēstuļu korespondence ar priekšmetiem/ pakas – jāveido atsevišķi saraksti.

  • Ejiet uz “Mani sūtījumi” un izvēlieties “Importēt sūtījumus”. Tur atradīsiet augšupielādes lauku un paraugu ar norādēm, kāda informācija jāiekļauj failā.

Ja jums ir regulāri vai liela apjoma sūtījumi, jums ir izdevīgi noslēgt līgumu par “Mans pasts” sistēmas lietošanu.

Jūs varat pieteikt līgumu sistēmā “Mans pasts” gan kā privātpersona, gan kā uzņēmums.

Ejiet uz savu profilu, klikšķiniet uz tā, un atvērsies jūsu profila informācija. Tur atradīsiet lauku “Pieteikt līgumu”.

Klikšķinot “Pieteikt līgumu”, atvērsies saite uz līguma paraugu un līguma pieteikšanas forma. Pēc informācijas aizpildīšanas e-pastā saņemsiet apstiprinājumu, ka jūsu informācija ir saņemta. Pārbaudīsim sniegto informāciju un sagatavosim līgumu. Ja nebūsiet norādījis, ka izmantosiet elektronisko parakstu, sūtīsim jums līgumu parakstīšanai pa pastu.

  • Par nodotajiem sūtījumiem saņemsiet rēķinu reizi mēnesī, ko varat apmaksāt jums ērtākā veidā.
  • Jūs varat nodot sūtījumus, neejot ārā no biroja, ja pieteiksiet pakalpojumu “Pastnieks birojā”. Šim pakalpojumam “Mans pasts” sistēmā var pieteikties katrs, kam noslēgts pasta pakalpojumu līgums. Par šo pakalpojumu tiek piemērota papildu maksa.
  • Varat pieteikties arī citiem pasta pakalpojumiem.

Vienam uzņēmumam var pievienot vairākus lietotājus, taču katram nepieciešama atsevišķa autorizācija. Proti, katrs darbinieks reģistrējas ar savu lietotājvārdu un paroli, atzīmē, ka ir līguma klients, un aizpilda uzņēmuma informāciju, tai skaitā norādot uzņēmuma līguma numuru.

Nē, “Eksprespasta” sūtījumu noformēšanai un nosūtīšanai jāizmanto www.expresspasts.lv.